Hoe maak ik een reeks facturen

We navigeren via contributie, bijdragen & abonnementen > abonnementen via het menu.

Vervolgens klikken we het gewenste abonnement en jaar open, we komen nu in het abonnement.

We gaan nu naar het tabblad 'incasso's & acceptgiro's'.

Hier kunt u onder de knop 'genereer' als eerst indien nodig een sjabloon voor de factuur of e-mail instellen, als u in het tabblad 'instellingen' in dit abonnement hiervoor al een default sjabloon heeft ingesteld verschijnt

deze in beeld, u kunt dan verder door te klikken op de knop 'genereer'.

Er opent zich een pop-up.

U loopt deze pop-up van boven naar beneden langs:

  • U selecteer de maand(betalingstermijn) waarvoor u incasso's en/of facturen wilt maken
    • Vervolgens vinkt u het knopje 'automatische incasso' aan als u deze wilt maken
  • U kunt nu een uitvoerdatum voor de incasso's selecteren (Let op deze moet in de toekomst liggen).
    • U kunt ervoor kiezen om het gemaakte incassobestand direct als ontvangst in te boeken zodat u alleen nog maar storneringen hoeft te verwerken.
    • Vervolgens vinkt u het knopje 'facturen' aan als u deze wilt maken
  • U kunt in dat geval een factuurdatum selecteren.

Hierna klikt u op de knop 'Genereer'.

Er opent zich nu een nieuwe pop-up om de actie te gaan verwerken via de 'planner'.

U selecteert nu één van de knoppen met 'Direct uitvoeren' als u de taak nu wilt laten uitvoeren. Wilt u de taak inplannen dan klikt u op 'Inplannen'.

Als de actie door de planner voltooid is vindt u de gemaakte bestanden terug in het abonnement onder het tabblad 'incasso's en acceptgiro's'

Het incassobestand kunt u terugvinden onder het sub tabblad 'documenten en bestanden'.

U kunt de meest recente regel hier open klikken, en vervolgens in het tabblad 'Gegeneerde bestanden' het incassobestand downloaden.

In het geval van facturen vind u via bovenstaande stappen ook het totaal pdf met alle facturen. De individuele facturen vindt u terug onder het tabblad 'facturen'.

Hier heeft u vervolgens de mogelijkheid om de gemaakte facturen per e-mail te versturen.

Dit doet u voor een selectie met de knop 'verstuur factuur per e-mail' en voor alle nog niet verstuurde facturen met de knop 'verstuur alle facturen per e-mail'.

De factuur wordt vervolgens als pdf in de bijlage van de e-mail verstuurd.

De tekst in de e-mail wordt bepaald op basis van het door u ingestelde sjabloon.